Pregătirile pentru o masă de Crăciun sănătoasă

Crăciunul este la 2 săptămâni distanță și știm că pregătirile pentru o masă îmbelșugată sunt cu siguranță în toi. Ce fel de cumpărături ai putea face pentru o masă de Crăciun sănătoasă, gustoasă și îndestulătoare?

Desigur, nu mai este un secret că o planificare bună va salva timp pentru pregătiri. Trecerea de la căldura din casă la frigul de afară solicită organismul și crește riscul de îmbolnăvire. Iar petrecerea timpului în spații închise favorizează …ronțăiala, consumul excesiv de calorii. Și cu siguranță vrei să arăți impecabil, nu?

Așadar, pentru a depăși perioada aceasta cât mai în formă, e important să fii atent la câteva aspecte. Alegerile alimentare corecte ajută la o bună dispoziție molipsitoare, la schimbarea funcționării sistemului imunitar și la creșterea rezistenței la frig. Toate acestea, fără kilograme în plus. Sună imposibil? Nu chiar!

Recomandări de iarnă

Hidratarea este foarte importantă! 

Deși iarna nu ne e la fel de sete ca vara, e important să vă hidratați la fel de bine. Pe cât posibil, înlocuiți zahărul cu îndulcitori naturali. Și deși luna decembrie e plină de tentații, vă îndemnăm să consumați…

Alcool cu moderație

Limitați consumul de alcool. Chiar dacă este vasodilatator și încălzește pielea, în final acesta are efectul de răcire a întregului organism. 

Alimentație echilibrată 

Știm că e iarnă și că poți purta haine mai groase, care să acopere micile imperfecțiuni ale siluetei. Însă chiar dacă ești bombardat cu ispite delicioase, nu există niciun motiv care să justifice o alimentație excesivă și dezechilibrată.

Nu ne îngrășăm între Crăciun și Anul Nou, ci între Anul Nou și Crăciun. 

Pe platforma Taraba Virtuală găsești lista de producători locali români, de la care poți comanda direct produse locale!

Disponibilă pe Android și IOS sau pe www.tarabavirtuala.ro


Lista de cumpărături pentru o masă de Crăciun sănătoasă

Ce nu trebuie să lipsească de pe lista de cumpărături pentru masa ta de Crăciun sănătoasă cu care să impresionezi?

Carnea slabă de porc

Carnea de porc este bogată în fier, mineral esențial în transportul oxigenului la țesuturi și în reglarea producției de energie. Alegeți  bucățile slabe (mușchiul, mușchiulețul sau pulpa) și îndepărtați orice urme albe înainte de a găti carnea.

Carnea de curcan

Este benefică datorită conținutului crescut de triptofan, un aminoacid esențial care se transformă în serotonină. Acesta oferă o stare de bine la nivel cerebral. Carnea de curcan este campioană la categoria alimente pentru slăbit.

Fructe de sezon

Nu mai e necesar să spunem că sunt bogate  în vitamine, minerale, fibre și apă. Deși au acțiune benefică asupra organismului, ea se produce în condițiile unui consum moderat. Dacă le vei consuma după ora 18 surplusul de carbohidrați se transformă în grăsime ce se va depozita. După această ora, în general, metabolismul corpului încetinește.

Semințe

De floarea-soarelui sau de dovleac și fructele oleaginoase, consumate în cantități mici asigură necesarul de vitamina E. Unul din beneficiile consumului de semințe  este stimularea imunității organismului. 

Ciuperci

Sunt sărace în calorii, dar bogate în proteine. Deoarece nu conțin fitați, fierul din ciuperci se absoarbe ușor. 

Morcovi 

Sursa vegetală de betacaroten, un precursor al vitaminei A.  Poți comanda morcovi și de pe Taraba Virtuală.

Legume congelate sau conservate

Prin conservare, se păstrează toate calitățile nutritive ale legumelor, cu excepția vitaminei C. Aceasta se distruge prin încălzire. Murăturile în oțet sau saramură sunt o variantă rezonabilă pentru a avea doza optimă de legume pe perioada iernii. 

Sucul de roșii, bulion

Sunt bogate în licopen (ce protejează pielea de frig) și oferă mâncărurilor de iarnă un gust plăcut. Proteinele din carne sunt mai ușor de digerat când sunt gătite în mediu umed, cu sos. Poți comanda suc de roșii sau bulion și de pe Taraba Virtuală.

Fasolea boabe, mazărea

Deși căzute în dizgrație în fața cartofului, fasolea sau mazărea sunt superioare din punct de vedere nutritiv. Amidonul din fasole și mazăre se absoarbe lent. De aceea avem acea senzație de plin pe perioadă îndelungată, cu beneficiul că nici nu îngrașă.

Peștele gras

Ne referim la somon, ton, macrou sau sardine. Peștele gras este sursa principală de acizi grași polinesaturați. Organismul nu îi poate sintetiza în mod natural și trebuie aduși prin alimentație. Tot în peștele gras găsim și o cantitate mare de vitamina D, calciu, fier, zinc sau iod. Toate acestea au un rol benefic asupra metabolismului energetic și cresc capacitatea de adaptare la frig. Poți comanda cabanos din pastrav afumat cerificat bio și de pe Taraba Virtuală.


Unul din produsele vedetă ale sezonului rece ar trebui să fie ciorba. Este un amestesc echilibrat de legume, carne și apă care încălzește organismul, ține de foame și nici nu îngrașă. Folosiți borș, care este bogat în vitamina B. Iar un ardei iute va intensifica metabolismul și ajută la transformarea caloriilor în energie, mai rapid.