Ciuperci care mănâncă plastic?

În fiecare an, 8 milioane de tone de plastic ajung în oceane. Acest număr s-ar putea mări de 10 ori dacă nu se va acționa concret pentru reducerea și reciclarea plasticului. Este o perspectivă sumbră, iar efectele poluării sunt deja vizibile o dată cu înmulțirea fenomenelor meteo neobișnuite. Soluția ar putea veni de la o specie de ciuperci care mănâncă plastic.

Veștile bune vin de la cercetătorii din cadrul Institutului de Botanică al Academiei chineze de științe Kunming. Aceștia au descoperit o ciupercă ce poate rezolva (măcar o parte) problema plasticului la nivel mondial. Ciuperca este capabilă să mănânce plasticul în câteva săptămâni. Plasticul ar persista în natură timp de câțiva zeci de ani.

Aplicația Taraba Virtuală te ajută să găsești ingrediente sănătoase de la producătorii locali din zona ta. Scurtăm lanțul de distribuție și contribuim la un mediu mai curat!

Soluția împotriva plasticului?

Ciuperca se numește Aspergillus Tubingensis și se găsește de obicei pe sol. Studiul a dovedit că ea poate trăi și prospera și pe suprafețe plastice. Secretă enzime care sparg legăturile dintre moleculele individuale și apoi își folosește miceliul pentru a le separa complet. Cercetătorii au descoperit această ciupercă pe un gunoi umed în Islamabad, Pakistan.

Aspergillus tubingensis

Se consideră că există o mulțime de ciuperci cu proprietăți folositoare despre care încă nu cunoaștem multe lucruri. Însă din cauza defrișărilor masive și altor activități umane, s-ar putea să nu cunoaștem niciodată astfel de specii.

Deși această descoperire pare surprinzătoare, ea vine pe fondul unor cercetări constante pe această temă. Se caută o soluție constantă la reciclarea plasticului. Una din ele este creearea de organisme sau microorganisme ce pot descompune plasticul. Există deja dovezi a unor viermi ce pot mânca și ei plastic. Mai există și bacterii ce pot descompune principalul element din plastic -polietilenă tereftalată, în aproximativ șase săptămâni. Însă este pentru prima dată când sunt descoperite ciuperci care mănâncă plastic.

Nu este clar însă cum se poate folosi ceea ce descompun aceste ciuperci. Însă este un pas înainte spre a reduce cantitatea de plastic existentă în natură. Doar uitați-vă în jurul vostru în acest moment și numărați câte obiecte sunt fabricate din plastic.

De aceea, luați în serios, data viitoare la cumpărături dacă aveți nevoie de acea pungă de plastic!

#meetthelocals și amintește-ți de gustul din copilărie sau încearcă produse surprinzătoare de pe Taraba Virtuală!

Disponibilă pe Android și IOS