Taraba Virtuală a apărut în Ziarul Financiar

Săptămâna trecută vă anunțam cu bucurie că platforma Taraba Virtuală a fost menționată în Ziarul Financiar, la rubrica Un start-up pe zi.

Dacă nu ați apucat să citiți încă articolul Florentinei Nițu – căreia îi mulțumim pentru interviu! – vă lăsăm să îl citiți pe îndelete mai jos.


Roxana Bitoleanu şi Vlad Retca încearcă să pună în contact prin Taraba Virtuală consumatorii cu producătorii locali

„Până la sfârşitul lui 2019 ne propunem să ajungem la 100.000 de utilizatori pe platformă.“

Roxana Bitoleanu şi Vlad Retca au pus în vara lui 2017 bazele platformei Taraba Virtuală, care pune în contact producătorii locali şi consumatori,  iar până în prezent au reunit 130 de producători locali şi 20.000 de utilizatori pe platformă. Pentru 2019 îşi propun să aibă pe platformă producă­tori din cât mai multe oraşe ale ţării şi să ajungă la 100.000 de utilizatori.

„În acest moment avem 20.000 de utilizatori şi 130 de producători locali înscrişi pe platformă. În 2019 ne dorim să creştem platforma la nivel naţional. Ne dorim să ajungem la 100.000 de utilizatori pe platforma Taraba Virtuală (până la sfârşitul lui 2019 – n.red.) şi să ajungem în cât mai multe oraşe, astfel încât din ce în ce mai mulţi români să se bucure de produse 100% româneşti“, spune Roxana Bitoleanu, cofondatoarea platformei Taraba Virtuală. Oraşele vizate pentru acest an sunt Cluj, Timişoara sau Iaşi.

În prezent, 90% din producătorii de pe platformă sunt din Bucureşti şi din apropierea Capitalei. Ceilalţi producători provin din diferite colţuri ale ţării.

Potrivit antreprenorilor, utilizatorii pot co­man­da de la producători, prin intermediul aplicaţiei disponibile pentru Android şi IOS, legume, fructe, carne, ouă şi miere, ceaiuri, dar şi produse procesate precum siropuri sau dulceţuri. Clienţii introduc adresa, iar algoritmul platformei afişează doar acei producători care pot livra la adresa respectivă. De asemenea, producătorii devin activi pe platformă în funcţie de locaţie şi de sezonalitatea produselor lor.

„Comanda se plasează la fiecare producător individual, căci fiecare are propriul magazin şi s-a specializat pe ceea ce-i place mai mult: pomicultură, legumicultură, apicultură, dulceţuri speciale şi traditionale sau sucuri. Aceştia vor confirma comanda oferind ora de livrare, iar ea va fi livrată în ziua respectivă.“

Investiţia iniţială în afacere s-a ridicat la 100.000 de euro, bani proveniţi din economiile antreprenorilor. Ideea unui astfel de business le-a venit în 2016, după ce au constat că la piaţă nu pot distinge un producător autentic de un intermediar, iar producătorii locali erau suparaţi că nu îşi pot vinde produsele la rafturile supermarketurilor. Drept pentru care au construit o „soluţie centralizată, pentru a rezolva mai multe din probleme“.


Articolul a apărut prima dată în Ziarul Financiar, la rubrica Un start-up pe zi. Republicat pe blogul Taraba Virtuală cu acordul autorului.

Reclame