Pregătirile pentru o masă de Crăciun sănătoasă

on

Crăciunul este la 2 săptămâni distanță și știm că pregătirile pentru o masă îmbelșugată sunt cu siguranță în toi. Ce fel de cumpărături ai putea face ca masa să fie sănătoasă, gustoasă și îndestulătoare?

Desigur, nu mai este un secret că o planificare bună va salva timp pentru pregătiri, cum nici faptul că zilele sunt scurte, iar nopțile lungi. Trecerea de la căldura din casă la frigul de afară ne solicită organismul și crește riscul de îmbolnăvire, iar petrecerea timpului în spații închise favorizează …ronțăiala și un consum excesiv de calorii. Și cu siguranță vrei să arăți impecabil, nu?

Așadar, pentru a depăși perioada aceasta cât mai în formă, e important să fim atenți la câteva aspecte, deoarece alegerile alimentare corecte pot contribui la buna dispoziție, la schimbarea funcționării sistemului imunitar și la creșterea rezistenței la frig. Toate acestea, fără kilograme în plus. Sună imposibil? Nu chiar!

Recomandări de iarnă

Hidratarea este foarte importantă! 

Deși iarna nu simțim senzația de sete la fel de acut ca vara, nu uitați că e important să ne hidratăm corespunzător, cu apă, ceaiuri și infuzii de plante. Pe cât posibil, înlocuiți zahărul cu îndulcitori naturali. Și deși luna decembrie e plină de tentații, vă îndemnăm…

Alcool cu moderație

Consumul de alcool este bine să fie limitat, deoarece chiar dacă acesta este vasodilatator și încălzește pielea, în final efectul este de răcire a întregului organism. 

Alimentație echilibrată 

Știm că e iarnă și că putem purta haine mai groase, care să acopere micile imperfecțiuni ale siluetei. Însă chiar dacă suntem bombardați cu ispite care mai de care mai delicioase, nu există niciun motiv pentru o alimentație excesivă și dezechilibrată.

Nu ne îngrășăm între Crăciun și Anul Nou, ci între Anul Nou și Crăciun. 

Lista de cumpărături pentru sărbători de iarnă reușite și sănătoase

Ce nu ar trebui să lipsească de pe lista de cumpărături?

Carnea slabă de porc

Carnea de porc este bogată în fier, mineral esențial în transportul oxigenului la țesuturi și în reglarea producției de energie. Alegeți  bucățile slabe (mușchiul, mușchiulețul sau pulpa) și îndepărtați orice urme albe înainte de a găti carnea.

Carnea de curcan

Benefică datorită conținutului crescut de triptofan, un aminoacid esențial care se transformă în serotonină și oferă o stare de bine la nivel cerebral. Este campioană la categoria alimente pentru slăbit.

Fructe de sezon

Nu mai e necesar să spunem că sunt bogate  în vitamine, minerale, fibre și apă. Deși au acțiune benefică asupra organismului, ea se produce în condițiile unui consum moderat. Consumate după ora 18, deoarece metabolismul încetinește o dată cu lăsarea serii, surplusul de carbohidrați riscă să fie transformat în grăsime ce se va depozita. 

Semințe

De floarea-soarelui sau de dovleac și fructele oleaginoase consumate în cantități mici asigură necesarul de vitamina E. Unul din beneficiile consumului de semințe  este stimularea imunității organismului. 

Ciuperci

Sunt sărace în calorii, dar bogate în proteine. Deoarece nu conțin fitați, fierul din ciuperci se absoarbe ușor. 

Morcovi 

Sursa vegetală de betacaroten, un precursor al vitaminei A.  Poți comanda morcovi și de pe Taraba Virtuală.

Legume congelate sau în conservă

Prin conservare, se păstrează toate calitățile nutritive ale legumelor, cu excepția vitaminei C, ce se distruge prin încălzire.Murăturile în oțet sau saramură sunt o variantă rezonabilă pentru asigurarea dozei optime de legume pe perioada iernii. 

Sucul de roșii, bulion

Sunt bogate în licopen (ce protejează pielea de frig) și oferă mâncărurilor de iarnă un gust plăcut. Proteinele din carne sunt mai ușor de digerat când sunt gătite în mediu umed, cu sos. Poți comanda suc de roșii sau bulion și de pe Taraba Virtuală.

Fasolea boabe, mazărea

Deși căzute în dizgrație în fața cartofului, fasolea sau mazărea sunt superioare din punct de vedere nutritiv. Amidonul din fasole și mazăre se absoarbe lent, de aici senzația de sațietate pe perioadă îndelungată, cu beneficiul că nici nu îngrașă.

Peștele gras

Ne referim la somon, ton, macrou sau sardine.  Peștele gras este sursa principală de acizi grași polinesaturați, pe care organismul nu îi poate sintetiza și trebuie aduși prin alimentație. Tot în peștele gras găsim și o cantitate mare de vitamina D, calciu, fier, zinc sau iod, ce au rol benefic asupra metabolismului energetic și de creștere a capacității de adaptare la frig. Poți comanda cabanos din pastrav afumat cerificat bio și de pe Taraba Virtuală.


Unul din produsele vedetă ale sezonului rece ar trebui să fie ciorba. Este un amestesc echilibrat de legume, carne și apă care încălzește organismul, ține de foame și nici nu îngrașă. Folosiți borș, care este bogat în vitamina B, iar un ardei iute intensifică metabolismul și ajută la transformarea caloriilor în energie, mai rapid.


Pe platforma Taraba Virtuală găsești lista de producători locali români din zona ta, de la care poți comanda direct produse locale surprinzător de delicioase!

Disponibilă pe Android și IOS sau pe www.tarabavirtuala.ro

Reclame

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.