De ce ar trebui să ții o cură de aronia?

Aronia este un tip de arbust originar din America de Nord, care este crescut acum și în Europa de Est, iar denumirea aceasta se referă în general la boabele care cresc pe arbust. În limba engleză le veți găsi sub denumirea de chokeberry, datorită gustului aspru, ce lasă un efect de gură uscată.

Boabele de aronia pot fi consumate atât proaspete sau pot fi folosite drept ingredient pentru alte bunătăți, precum plăcinte, suc sau ceai. Se crede că au multe beneficii pentru sănătate, inclusiv proprietăți de combatere a cancerului. Un articol din 2015 din Food Technology & Biotechnology  susține că aronia are cea mai mare cantitate de polifenoli.

Găsești aronia proapătă, dar și suc de aronia pe aplicația Taraba Virtuală de la producătorii locali români din zona ta. Disponibilă pe Android și IOS

 Beneficii ale aronia
#1. Efecte anti-cancer

Un studiu din 2004 a comparat efectele strugurilor, aroniei și ale afinelor asupra dezvoltării cancerului de colon. Deși toate cele trei au avut efect de inhibare, cel mai puternic a fost efectul aroniei. Și un alt studiu din 2009 a descoperit că extractul de aronia reduce deteriorarea celulelor în cazul cancerului de sân.

#2. Efecte anti-diabet

Studiile sunt în favoarea efectelor anti-diabet ale aronia. În 2015 s-a descoperit că aronia a ajutat sistemul imunitar al șoarecilor care sufereau de diabet. În 2016, s-a descoperit că nivelul de glucoză și obezitatea au fost reduse, respectiv scăzute de către aronia.

#3. Ficat sănătos

În 2016, s-a efectuat un studiu pe șoareci ce aveau probleme cu ficatul și cărora li s-a administrat aronia. Cercetătorii au descoperit că sucul de aronia reduce severitatea și simptomele afecțiunilor hepatice.

 #4. Protejează vasele de sânge

În 2015 s-a descoperit că aronia poate proteja împotriva bolilor arteriale coronariene. Atât aronia, cât și afinele ajută la dilatarea țesuturilor, ceea ce îmbunătățeste circulația sangvină. Acest lucru este foarte important, deoarece o mare parte din bolile cardiovasculare sunt rezultatul îngroșării vaselor de sânge, ceea ce reduce abilitatea acestora de a se dilata. Acest lucru mai înseamnă și că tensiunea scade.

Dintre cele trei elemente testate, aronia a avut cel mai puternic efect.

Informații nutriționale

Conținutul specific de nutrienți al aronia poate varia în funcție de unde a fost crescută și preparată. Însă, în general conținutul ei este format din:

Vitamine
  • Vitamina C: 137-270 mg / kg (miligrame / kilogram)
  • Acid folic: 200 μg/kg (micrograme / kilogram)
  • Vitamina B-1: 180 μg/kg
  • Vitamina B-2: 200 μg/kg
  • Vitamina B-6: 280 μg/kg
  • Niacină: 3000 μg/kg
  • Acid pantotenic: 2790 μg/kg
  • Tacopherol: 17.1 mg/kg
  • Vitamina K: 242 μg/kg
Minerale
  • Sodiu: 26 mg/kg
  • Potasiu: 2180 mg/kg
  • Calciu: 322 mg/kg
  • Magneziu: 162 mg/kg
  • Fier: 9.3 mg/kg
  • Zinc: 1.47 mg/kg
*Cantitățile sunt măsurate pe boabele proaspete.
Cum poți include aronia în dieta ta?

Aronia poate fi consumată în diverse forme, de la boabele proaspete până la suc de aronia. Se recomandă un consum moderat și regulat, orice exces fiind eliminat din organism.

Ele pot fi utilizate și ca ingredient în numeroase rețete delicioase sau poate fi consumat ca extract sau supliment alimentar. Bunătățile ce pot include aronia drept ingredient: brioșe, plăcinte, prăjituri, vin, gemuri, ceai sau suc.

Suc de aronia pe Taraba Virtuala

Posibile riscuri și efecte adverse

Aronia are un gust acru, aspru și un efect de gură uscată. Acest lucru poate fi neplăcut pentru unele persoane, însă este puțin probabil să prezinte un risc pentru sănătate.

Nu sunt documentate dovezi sau riscuri specifice ale consumului de aronia, însă unele persoane pot prezenta alergii la aceste boabe.

(În loc de) Concluzie

Dieta cu aronia este benefică indiferent de starea noastră.

Aronia este plină de nutrienți benefici, ce includ o varietate mare de vitamine și minerale. Studiile au dovedit că aronia are un impact pozitiv semnificativ asupra corpului uman, ajutând în combaterea bolilor de tip cardiovascular și nu numai.

Aronia are efecte pozitive atât în ceea ce privește insulina, cât și sistemul imunitar uman, ceea ce se dovedește a fi important pentru oamenii cu diabet sau prezintă simptome ale acesteia. De asemenea, aronia s-a dovedit ajutătoare în bolile hepatice, reducerea simptomelor asociate cu bolile de stomac sau reducerea tensiunii arteriale.

Nu sunt cunoscute efecte adverse, însă gustul este posibil să nu fie plăcut de către toată lumea.


Aplicația Taraba Virtuală te ajută să găsești aronia proaspătă, culeasă și preparată de producătorii locali din zona ta!
#meetthelocals și amintește-ți de gustul din copilărie sau încearcă produse surprinzătoare!
Disponibilă pe Android și IOS

Reclame