9 alimente care ne îmbunătățesc starea de spirit

Este științific demonstrat că o dietă echilibrată și sănătoasă ne aduce o doză considerabilă de vibrații pozitive. Uneori este dificil să o menținem atunci când avem o zi mai puțin bună și tot ce ne dorim este să mâncăm dulciuri pentru a ne simți mai bine.

Există câteva alimente care au capacitatea să ne aducă o mai bună dispoziție după consumul lor. Puncte bonus se acordă și pentru că ajută la pierderea în greutate.

1. Ciocolată

Ciocolată neagră

Da, ați citit bine. Ciocolata ne aduce un zâmbet pe față doar pentru că ne gândim la ea. Dar cum rămâne cu pierderea în greutate?

Ciocolata conține mulți antioxidanți, inclusiv magneziu, ceea ce determină o relaxare a vaselor de sânge și presiunea sanguină scade, permițând o mai bună circulație. Mâncând câteva pătrățele de ciocolată cu 70% cacao putem reduce anxietatea, pentru doamne se vor ameliora simptomele sindromului premenstrual, depresia și oboseala. Deci avem libertatea de a consuma ciocolată neagră de 2-3 ori pe săptămână!

2. Cafea

Cafea

Această băutură pe care o consumăm zilnic este recunoscută pentru faptul că are capacitatea de a crește nivelul de dopamină și serotonină din organism, substanțe care ne ajută să ne mai descotorosim de emoțiile negative. Cafeaua ne ajută să luăm decizii mai bune și să avem un exterior zâmbitor pe parcursul zilei.

Acum putem să ne bucurăm de cafea fără vreo urmă de vinovăție!

3. Somon

Somon

O cină cu somon nu este doar pentru restaurante. Acest pește este extrem de bogat în omega-3, cunoscută pentru combaterea depresiei și schimbărilor de dispoziție. Omega-3 se găsește și în nuci și ne ajută cu memoria și concentrarea.

Somonul gătit cu legume la abur înseamnă o porție de pozitivitate pentru întreaga zi!

4. Ouă

Oua

Indiferent de cum sunt gătite – omletă, fierte sau prăjite, ouăle sunt o sursă excelentă de proteine. Ouăle mai conțin și vitamina D, necesară sistemului imunitar să nu mai răcim așa des. Consumând alimente bogate în vitamina D ne poate ajuta să contracarăm gândurile mai triste și să mai scăpăm de câteva kilograme.

5. Fructe de pădure

Fructe de padure

O porție pentru micul dejun sau pentru a da savoare iaurtului, fructele de pădure conțin antocianidine, care reduc inflamațiile în corp și scad stările de depresie.

Căpșunile, zmeura, murele, afinele conțin antioxidanți care sunt excelenți pentru piele și luptă împotriva ridurilor.

6. Nuci

Nuci

Nucile sunt bogate în calorii și grăsimi și sunt cruciale pentru o dietă echilibrată și sănătoasă. Pot fi consumate ca gustare între mese și datorită melatoninei, care pe lângă faptul că ne ajută să dormim, ne ajută să prevenim bolile de inimă, diabetul și stresul.

Pentru o piele sănătoasă, un păr strălucitor și toate cele de mai sus, recomandăm nucile în consum moderat pentru eficiență maximă.

7. Avocado

Avocado

Avocado este mascota reglării unui important hormon numit serotonină. Ajutând creierul să gestioneze funcții multiple, avocado ajută la combaterea oboselii. Să mai spunem că este bogat în grăsimi sănătoase, că ajută la digestie și că are capacitatea să ne ofere o piele strălucitoare?

8. Banane

Banane

Bananele sunt renumite pentru conținutul ridicat de potasiu, care scade probabilitatea ca inima să aibă palpitații, reduce riscul infarctului și al artritei. De asemenea, bananlele sunt o excelentă sursă de vitamina B care a fost asociată cu reducerea stărilor depresive.

9. Paste

Paste

Carbohidrații sunt renumiți pentru că îmbunătățesc nivelul de energie al organismului. Conținând puține grăsimi, pastele sunt o sursă foarte bună de carbohidrați complecși, ce ne ajută să ne săturăm repede și eliberează serotonină în corp. O porție de paste din grâu integral împreună cu o mâncare complementară va elibera vitamina B în corp și va crește nivelul de endorfine.


Sursă:
https://brightside.me/inspiration-health/9-foods-you-need-to-improve-your-mood-249110/
Reclame